تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

قهرمانـان مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران‌ کمتر از ۸، ۱۰ و ۱۴ سال کشور در گیلان معرفی شدند

  • کد خبر : 614
  • 23 اردیبهشت 1401 - 15:28
قهرمانـان مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران‌ کمتر از ۸، ۱۰ و ۱۴ سال کشور در گیلان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی هیات شطرنج استان گیلان، رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور در استان گیلان برگزار شد و سلما همتیان از استان خراسان رضوی ، بهار میرزاخانی از استان چهارمحال و بختیاری و ساحل معصومی از گیلان به ترتیب قهرمان مسابقات شطرنج زیر ۸ ،۱۰ و […]

به گزارش روابط عمومی هیات شطرنج استان گیلان، رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور در استان گیلان برگزار شد و سلما همتیان از استان خراسان رضوی ، بهار میرزاخانی از استان چهارمحال و بختیاری و ساحل معصومی از گیلان به ترتیب قهرمان مسابقات شطرنج زیر ۸ ،۱۰ و ۱۴ سال کشور شدند.
وی افزود: مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی زیر ۸، ۱۰ و ۱۴ سال دختران کشور از ۱۷ اردیبهشت‌ماه طی یک هفته با حضور ۱۱۰ شطرنج‌باز از ۲۳ استان کشور به میزبانی استان گیلان ر محل هيات شطرنج استان گيلان برگزار شد؛ این مسابقات در ۹ دور به روش سوئیسی برقرار و جدول رتبه‌بندی مسابقات جهت محاسبه ریتینگ به فدراسیون جهانی (FIDE) ارسال خواهد شد.
حسین میربلوک با اشاره به این‌که به مقام‌های اول تا سوم حکم و مدال قهرمانی کشوری اهدا و به باقی عنوان‌داران لوح تقدیر تقدیم شد، مطرح کرد: این مسابقات مورد توجه غالب رسانه‌های کشوری، استانی و هم‌چنین صداوسیما قرار گرفت و مسئولان فدراسیون شطرنج و دستگاه ورزش استان با حضور در محل برگزاری مسابقات از نحوه‌ی اجرای پیکارها تمجید کردند.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان تصریح کرد: حضور شطرنج‌بازان از سرتاسر کشور در استان گیلان نشان‌دهنده ظرفیت بالای شطرنج استان در برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی است؛ در مجموع شطرنج‌بازان از تهران، خراسان رضوی، مازندران، مرکزی، آذربایجان شرقی، سمنان، همدان، یزد، گیلان، اصفهان، البرز، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، زنجان، خراسان شمالی، قم، گلستان در این رقابت‌ها حضور داشتند.
وی با تاکید بر این‌که شرایط اسکان برای شطرنج‌بازان و خانواده‌های شرکت کنندگان توسط هیات شطرنج استان گیلان به خوبی فراهم شد، اشاره کرد: توضیحات لازم در رابطه با قوانین مسابقات جهت اطلاع کافی شطرنج‌بازان و همراهانشان از سوی داوران و کادر برگزاری مسابقات خدمت آن عزیزان در محل مسابقات ارائه داده شد و رضایت شطرنج‌بازان و عدم وجود حاشیه در مسابقات نشان دهنده عملکرد خوب داوران است.
لازم به ذکر است در این مسابقات:
در رده سنی زیر ۸ سال سلما همتیان از خراسان رضوی با ۸٫۵ امتیاز اول شد، درسا سادات خلفوند از تهران دوم، و الینا ابراهیمی از مازندران با هفت امتیاز مقاوم سوم را بدست آورد.
در رده سنی زیر ۱۰ سال بهار میرزاخانی از چهارمحال و بختیاری با ۸ امتیاز قهرمان شد، ثنا شادان پور از خراسان رضوی با ۷٫۵ امتیاز مقام دوم را بدست اورد و مهتاب نوروزیان از مازندران با ۶٫۵ امتیاز سوم شد.
در رده سنی زیر ۱۴ سال هم ساحل معصومی از گیلان با ۸ امتیاز مقام اول را بدست آورد، هستی خسروی از اصفهان با ۸ امتیاز دوم شد و مهسا علوی از زنجان هم با ۶٫۵ امتیاز سوم شد.
” فاطمه افشار ” داور بین‌المللی و شناخته شده کشور از استان قزوین سرداور مسابقات رده‌های سنی کشور بود و محمدعلی بپوئی داور فیده به عنوان جانشین سرداور و فرانک شبانیان، ساناز اسماعیلی، مه آذر پولاب، سید محمد میر موسوی، فرشته بجاری، علی فاضل نیا فومنی به عنوان داوران مسابقات، قضاوت این پیکارها را برعهده داشتند.

لینک کوتاه : http://gilanchess.ir/?p=614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.